Handelsbetingelser – Privat (B2C)
Meta Trak Danmark ApS
Telemarken 3A
5600 Faaborg, Danmark
+45 62 61 77 55
info@metatrak.dk
CVR: 38327127
Telefontider: Man–fre kl. 10:00–14:00
Kundecenter: mit.metatrak.dk
1. Gyldighed
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb af Meta-produkter og abonnementer, herunder software og tilknyttede tjenester, fra Meta Trak Danmark ApS (herefter ”MTD”) til private kunder, medmindre andet er skriftligt aftalt.
2. Aftaleindgåelse
Aftale anses for indgået ved MTD’s skriftlige ordrebekræftelse. Kataloger, brochurer og oplysninger på hjemmeside er alene vejledende, medmindre andet fremgår udtrykkeligt af ordrebekræftelsen.
3. Priser
Alle priser fremgår af MTD’s prisblad og er i danske kroner inklusive moms og afgifter, men eksklusive eventuelle leveringsomkostninger.
MTD kan regulere priser ved ændringer i afgifter, fragt, valutakurser eller lignende frem til levering.
Abonnementspriser kan ændres med 30 dages varsel forud for en ny forudbetalt periode.
Ved prisstigning kan kunden opsige abonnementet inden for varslingsperioden med 21 dages varsel til periodens udløb. Ændringer i engangsydelser som følge af skatter eller afgifter kan gennemføres uden varsel og giver ikke ret til opsigelse.
4. Abonnement (varighed, fornyelse og opsigelse)
4.1 Forudbetalt periode og binding
Abonnementer betales forud for den valgte periode (f.eks. 12 måneder). Kunden kan til enhver tid opsige abonnementet, men opsigelsen får først virkning ved udløbet af den allerede forudbetalte periode. Der gives ikke refusion for resterende måneder i en igangværende periode.
4.2 Fornyelse og påmindelse
Medmindre andet er aftalt, fornyes abonnementet automatisk for en ny tilsvarende forudbetalt periode.
MTD udsender påmindelse om fornyelse senest 8 dage før fornyelsesdatoen eller periodens udløb.
4.3 Opsigelsesfrist og metode
Opsigelse kan ske direkte i Kundecenteret på mit.metatrak.dk eller skriftligt via e-mail til info@metatrak.dk.
Opsigelsen bekræftes af MTD og træder i kraft ved udløbet af den forudbetalte periode.
For at undgå automatisk fornyelse skal opsigelsen være MTD i hænde senest dagen før fornyelsesdatoen.
5. Betaling og gebyrer
Medmindre andet er aftalt, sker betaling ved levering eller aktivering.
Abonnementer faktureres forud (første 12 måneder ved aftalens indgåelse; herefter kvartalsvis, halvårligt eller årligt afhængig af abonnementstype).
Ved manuel fakturering pålægges et gebyr på kr. 29,00 inkl. moms pr. faktura.
Ved forsinket betaling kan MTD opkræve procesrente fra forfaldsdatoen samt åbningsgebyr på kr. 250,00 ved genetablering af leverancen.
Betaling kan ikke ske ved modregning, hvis modkravet er omtvistet.
6. Kommunikation
Al kommunikation mellem MTD og kunden foregår elektronisk.
Meddelelser sendt til den af kunden oplyste e-mailadresse anses for modtaget ved afsendelse.
Kunden skal straks informere MTD om ændringer i e-mailadresse.
MTD udsender fornyelsespåmindelser elektronisk senest 8 dage før fornyelsesdatoen.
7. Levering og aktivering
Leveringstid regnes fra datoen for ordrebekræftelsen. Udskydelser på op til 14 dage af MTD’s forhold anses som rettidig levering.
Forsinkelser uden for MTD’s kontrol (f.eks. hos leverandører eller transportører) begrænser MTD’s ansvar til, hvad MTD kan gøre gældende mod tredjemand.
Abonnementsperioden starter ved første aktivering eller ibrugtagning, og adgangskoder udsendes via e-mail eller sms.
8. Ændringer
Kunden kan i den forudbetalte periode opgradere til en dyrere abonnementstype med 30 dages varsel til den 1. i måneden.
MTD kan uden varsel ændre tekniske eller funktionelle forhold, hvis det ikke væsentligt forringer ydelsen.
9. Mangler og reklamation
Kunden skal kontrollere varen straks efter modtagelsen. Fejl meldes skriftligt og uden ugrundet ophold med beskrivelse af fejlen.
Afhjælpning sker inden for MTD’s normale åbningstid.
Manglende eller for sen reklamation medfører bortfald af reklamationsret.
10. Ansvarsbegrænsning
MTD kan efter eget valg afhjælpe eller ombytte mangelfulde leverancer, forudsat rettidig reklamation.
MTD hæfter ikke for fejl som skyldes forkert montering, uautoriserede ændringer, manglende vedligeholdelse, normal slitage eller forhold uden for MTD’s kontrol.
MTD erstatter ikke indirekte tab, såsom driftstab, tabt fortjeneste, datatab eller nedetid.
MTD’s maksimale erstatningsansvar kan ikke overstige værdien af den defekte enhed eller summen af 3 måneders abonnementsbetalinger, alt efter hvad der er lavest.
11. Produktansvar
MTD’s ansvar følger dansk rets ufravigelige regler (produktansvarsloven).
For skader ud over lovens område gælder MTD’s almindelige ansvarsbegrænsninger.
12. Persondata
MTD behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning og MTD’s persondatapolitik.
Positionsdata fra trackeren behandles kun efter samtykke, opbevares ikke længere end nødvendigt og anonymiseres herefter til statistiske formål.
13. Fortrydelsesret
Kunder, der handler som forbrugere, har 14 dages fortrydelsesret ved fjernsalg.
Ønskes levering påbegyndt straks, kan kunden give samtykke til, at fortrydelsesretten bortfalder ved fuld levering.
Returnering skal ske i væsentligt samme stand med original emballage.
Evt. værdiforringelse kan fratrækkes refunderingen.
14. Reklamationsret
Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til købeloven på komponenter og software.
Reklamationen dækker ikke skader forårsaget af forkert brug eller manglende vedligeholdelse.
15. Returnering
Returnering skal aftales skriftligt og vedlægges fejlbeskrivelse, følgeseddel og fakturanummer.
16. Tvister
Denne aftale er underlagt dansk ret.
Værneting er Retten i Svendborg.
Den internationale købelov (CISG) finder ikke anvendelse.
Handelsbetingelser – Erhverv (B2B)
Meta Trak Danmark ApS
Telemarken 3A
5600 Faaborg, Danmark
+45 62 61 77 55
info@metatrak.dk
CVR: 38327127
Telefontider: Man–fre kl. 10:00–14:00
Kundecenter: mit.metatrak.dk
1. Gyldighed
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle tilbud, salg og leverancer af Meta-produkter og abonnementer (inkl. software) fra Meta Trak Danmark ApS (”MTD”) til erhvervskunder, medmindre andet er skriftligt aftalt.
2. Aftaleindgåelse
MTD’s tilbud er at betragte som opfordring til at gøre tilbud, medmindre andet fremgår udtrykkeligt.
Aftale indgås ved MTD’s skriftlige ordrebekræftelse.
Oplysninger i kataloger, brochurer og på hjemmesider er vejledende, medmindre andet fremgår af ordrebekræftelsen.
3. Priser
Priser fremgår af MTD’s prisblad og er i danske kroner eksklusive moms, afgifter og levering.
MTD kan regulere priser frem til levering ved ændringer i afgifter, fragt, valutakurser mv.
Abonnementspriser kan ændres med 30 dages varsel før ny forudbetalt periode.
Ved prisstigning kan kunden opsige med 21 dages varsel til periodens udløb.
Ændringer i engangsydelser pga. afgifter kan gennemføres uden varsel.
4. Abonnement (forudbetaling, fornyelse og opsigelse)
4.1 Forudbetalt periode
Abonnementer betales forud (f.eks. 12 måneder). Kunden kan altid opsige, men opsigelsen får først virkning ved udløbet af den forudbetalte periode. Ingen refusion for resterende måneder.
4.2 Automatisk fornyelse og påmindelse
Abonnementet fornyes automatisk for en tilsvarende forudbetalt periode.
MTD udsender påmindelse om fornyelse senest 8 dage før fornyelsesdatoen eller periodens udløb.
4.3 Opsigelsesfrist og metode
Opsigelse kan ske direkte i Kundecenteret på mit.metatrak.dk eller skriftligt via e-mail til info@metatrak.dk.
Opsigelsen skal være MTD i hænde senest dagen før fornyelsesdatoen og bekræftes skriftligt af MTD.
5. Betaling
Medmindre andet er aftalt, forfalder betaling ved levering/aktivering.
Abonnementer betales forud; første 12 måneder ved aftalens indgåelse, derefter iht. interval.
Manuel faktura: gebyr kr. 29,00 ekskl. moms.
Ved forsinket betaling beregnes morarente 2 % pr. påbegyndt måned samt åbningsgebyr kr. 250,00 ved genåbning.
Ingen modregning, hvis modkravet er omtvistet.
6. Ejendomsforbehold og licens
MTD forbeholder ejendomsretten til det solgte, indtil fuld betaling er modtaget.
Software leveres med en ikke-eksklusiv brugsret, der forudsætter aktivt betalt abonnement.
Kunden erhverver ingen ophavsrettigheder til softwaren.
7. Kommunikation
Al kommunikation foregår elektronisk.
Meddelelser sendt til den oplyste e-mailadresse anses for modtaget ved afsendelse.
MTD udsender fornyelsespåmindelser elektronisk senest 8 dage før fornyelsesdatoen.
8. Levering og aktivering
Leveringstid regnes fra ordrebekræftelsen.
Forsinkelse på op til 14 dage af MTD’s forhold anses som rettidig.
Levering sker ab lager og anses for sket ved overgivelse til fragtfører.
Abonnementet starter ved første aktivering/ibrugtagning.
9. Ændringer
Kunden kan i den forudbetalte periode opgradere til en dyrere abonnementstype med 30 dages varsel til den 1. i måneden.
MTD kan uden varsel foretage tekniske eller funktionelle ændringer, hvis ydelsen ikke forringes væsentligt.
10. Mangler og reklamation
Kunden skal reklamere skriftligt senest 8 arbejdsdage efter levering og uden ugrundet ophold efter konstatering.
Reklamationen skal indeholde en beskrivelse af fejlen.
MTD afhjælper inden for normal åbningstid.
For sen reklamation medfører bortfald af krav.
11. Ansvarsbegrænsning
MTD kan vælge at afhjælpe eller ombytte mangelfulde leverancer.
MTD hæfter ikke for indirekte tab såsom driftstab, tabt fortjeneste, datatab eller lignende.
Maksimalt ansvar: værdien af den defekte enhed eller 3 måneders abonnementsbetalinger, alt efter hvad der er lavest.
12. Produktansvar
MTD’s ansvar følger produktansvarsloven.
For erhvervstingsskade uden for lovens område er MTD’s ansvar begrænset til kr. 100.000 pr. skadesbegivenhed, og kunden friholder MTD for krav herudover.
13. Persondata
Kunden skal ved aftaleindgåelsen oplyse navn, adresse, telefon, e-mail og CVR-nummer.
MTD informerer og indhenter samtykker i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning.
Positionsdata opbevares kun så længe nødvendigt og anonymiseres derefter.
14. Garanti og reklamationsret
MTD yder garanti i det omfang, underleverandører gør det, og 1 års reklamationsret på komponenter og software, medmindre andet er aftalt.
15. Returnering
Returnering kræver forudgående skriftlig aftale, fejlbeskrivelse og følgeseddel med fakturanummer.
16. Misligholdelse og ophævelse
MTD kan ophæve aftalen ved væsentlig misligholdelse, herunder betalingsmisligholdelse, urigtige oplysninger eller manglende samtykker.
Ophævelse meddeles skriftligt og træder i kraft straks, medmindre forholdet kan afhjælpes inden for rimelig frist.
17. Tvister
Aftalen er underlagt dansk ret.
Værneting: Retten i Svendborg.
Den internationale købelov (CISG) finder ikke anvendelse.